„Uwolnił muzykę kameralną od rygorystycznej struktury, skostniałej retoryki i sztywnej estetyki” - tak jedyny kwartet smyczkowy skomponowany przez Claude'a Debussy'ego opisał Pierre Boulez, jeden z czołowych przedstawicieli powojennej muzyki awangardowej i prekursor muzyki elektronicznej, który przyszedł na świat trzydzieści lat po jego premierze. Nie ma w tym jednak przypadku - Debussy wyprzedzał swoją epokę. Premierę kwartetu w 1893 roku przyjęto z zaskoczeniem i rezerwą, dopiero po latach doceniono zawarte w nim śmiałe pomysły. W kwietniu to niecodzienne dzieło wybrzmi podczas Dni Muzyki Nowej, za sprawą Quatuor Voce - wyjątkowo eklektycznego kwartetu o blisko dwudziestoletniej historii.
Trzeci dzień (23 kwietnia) to występy solowe. Polską scenę eksperymentalną będzie reprezentować Mateusz Olszewski ukrywający się pod nazwą Zaumne. Wydaje muzykę od 2016 roku i opublikował do tej pory sześć albumów (w tym kasety), a najnowszy („Élévation”) pochodzi z 2021 roku. W Gdańsku zaprezentuje premierowe kompozycje.
Festiwal zamknie występ pochodzącej z Peru, mieszkającej w Niemczech Ale Hop, która łączy zaskakujące techniki gry na gitarze - w niczym nieprzypominające muzyki rockowej - z dronami, tajemniczą aurą, nagraniami terenowymi i ambientowymi tłami.
Więcej informacji i szczegółowy program znajdziecie TUTAJ