THE ENTRANCE

12. Gdański Festiwal Tańca / zima

THE ENTRANCE / Krakowski Teatr Tańca / choreografia: Ayrin Ersoz / wykonanie: Pamela Bosak, Magdalena Skowron, Paweł Łyskawa, Eryk Makohon, Mateusz Ulczok / video: Grzegorz Mart / muzyka: Seirgiej Maingardt / 50 minut

W lutowy weekend 12. Gdańskiego Festiwalu Tańca pokażemy trzy wyjątkowe spektakle artystów których poznaliśmy dzięki międzynarodowemu konkursowi Solo Dance Contest. Śledząc prace solistów z poprzednich lat, widownia może obserwować kierunki i tendencje europejskiego tańca, a także rozwój artystów. Pierwszego dnia zobaczymy trzy duety męskie. Pierwszy to premiera rezydencji z mentorem Nimrodem Freed z Izraela. Maxime Freixas i Francesco Colaleo będą przez dwa tygodnie doskonalić spektakl inspirowany twórczością Billa Violi. Po prezentacji premierowej zobaczymy duet Don’t Kiss – Jerneja Bizjaka i Fabio Liberti, którzy w 2017 roku zajęli drugie miejsce w konkursie Solo Dance Contest. Wieczór uzupełni włoska Compagnia Lost Movement – Samuele Arisci i Salvatore Sciancalepore. Wszystkie spektakle charakteryzują się lekką, nawet humorystyczną formą w połączeniu z precyzją techniczną i oryginalnymi rozwiązaniami choreograficznymi.

W niedzielę po raz kolejny na scenie Sali Suwnicowej zagości Krakowski Teatr Tańca. Spektakl „The Entrance” jest owocem współpracy z choreografką Ayrin Ersoz, którą artyści poznali na rezydencji w Klubie Żak w 2017 roku. „Tancerze w mocnej, pełnej ekspresji i niemal siłowej, wyczerpującej fizycznie choreografii ukazują, z czym muszą mierzyć się osoby, które opuszczają swoją ojczyznę i szukają schronienia przed wojną i prześladowaniami” pisała po premierze Luiza Nowak.

23.02.2020

G. 19.00

THE ENTRANCE / Krakowski Teatr Tańca / choreografia: Ayrin Ersoz / wykonanie: Pamela Bosak, Magdalena Skowron, Paweł Łyskawa, Eryk Makohon, Mateusz Ulczok / video: Grzegorz Mart / muzyka: Seirgiej Maingardt / 50 minut

Spektakl budowany jest wokół tematu kryzysu związanego z uchodźcami. Twórcy stawiają sobie za cel przeistoczenie humanitarnej troski w formę artystyczną, która rzuci światło na – często nie wyrażane jawnie – uprzedzenia dotyczące uchodźców. Problem wkraczania Innych w obce społeczeństwa rezonuje z historią i jest niezmiennie aktualny. The Entrance eksploruje pytanie o tę aktualność, angażując artystów z trzech państw: Polski, Turcji i Niemiec, a więc ukazując spojrzenia na ten sam temat z trzech różnych perspektyw – różnych, bo osadzonych w całkowicie odmiennych kontekstach społecznych, ekonomicznych, gospodarczych, politycznych i kulturowych.

Krakowski Teatr Tańca powstał w 2008 roku. Założycielem Teatru jest Eryk Makohon. Obecnie Teatr współtworzy także Paweł Łyskawa oraz grupa niezależnych tancerzy. KTT działa pod patronatem instytucjonalnym Teatru Miejskiego KTO. Posiada własne studio, w którym obok pracy artystycznej, realizuje podjętą wiele lat temu misję edukacyjną. Publiczność Klubu Żak miała okazję obejrzeć ich niezwykle obrazowy spektakl oparty na polskim folklorze – „My|Wy” oraz powstały w ramach żakowej rezydencji z Ayrin Ersoz wzruszający „Singulare Tantum”.

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

23.02.2020 | g. 19:00

Bilety

Bez zniżek
20,-

Karta do Kultury*
15,-

Studenci, uczniowie, seniorzy*
10,-

Karta Tancerza*
8,-

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane) • Rezerwacje można opłacić przelewem po uzgodnieniu z pracownikiem Kasy Klubu Żak • Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie • Liczba biletów w danej puli limitowana • Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom • Wszystkie ceny zawierają podatek VAT • Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie • Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane • W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych • Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.