Pani Furia

PC Drama

PANI FURIA

autorka: Grażyna Plebanek | reżyseria: Natalia Sołtysik | obsada: Agnieszka Roszkowska | przestrzeń: Anna Czarnota | wizualizacje: Natalia Dziedzic | prowadzenie dyskusji: dr Anna Jazgarska

 

„Pani Furia” opowiada o skomplikowanej relacji ojca i córki. Pochodzący z Kinszasy Eddy przeprowadza się ze swoją rodziną do Belgii, gdzie wszyscy czują się obco, nieswojo. Ten „nowy świat” wygląda zupełnie inaczej niż dom, a o swoje miejsce trzeba walczyć z determinacją. Eddy, który jest gawędziarzem, stopniowo zatraca swój dar snucia opowieści, nie potrafiąc czerpać inspiracji z otoczenia. Jego dzieci i żona odczuwają brak akceptacji we wszystkich środowiskach, do których trafiają. W centrum tej historii znajduje się młoda dziewczyna, która stale musi pokornie godzić się z porządkiem rzeczywistości, dokonywać wyborów nie zawsze zgodnych z jej oczekiwaniami czy chęciami. Chciałaby wyrazić swoją złość, jednak w świecie, w którym żyje, nie może się wykrzyczeć…

Natalia Sołtysik – absolwentka filmoznawstwa UJ w Krakowie i Wydziału Reżyserii Dramatu Akademii Teatralnej w Warszawie. Roczny pobyt w Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Asystowała Robertowi Wilsonowi podczas jego projektu „Akropolis/Symptoms” w Teatrze Dramatycznym w Warszawie (kwiecień 2007). Zadebiutowała w warszawskim Teatrze Współczesnym bardzo dobrze przyjętym spektaklem „Szafa” wg Mishimy Yukio (grudzień 2007), gdzie wyreżyserowała też później „Historię miłosną” wg. J.L. Lagarce’a (listopad 2010). Zrealizowała także „Szarańczę” wg Bljany Srbljanović (Teatr Ateneum, Warszawa, grudzień 2008), a zaraz potem – w ramach dyplomu Wydziału Aktorskiego na krakowskiej PWST – „Mewę” Borysa Akunina (marzec 2009). Przedstawienie to zdobyło kilka nagród aktorskich na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. W 2011 współpracowała z niezależnym Stowarzyszeniem TERAZ POLIŻ, czego wynikiem był spektakl „Transgiovanni” wg. „Dekameronu” Bocaccia (Teatr Konsekwentny, lipiec 2011). W Teatrze Współczesnym w Szczecinie wyreżyserowała „Dziewczynę na kanapie” Jona Fosse (luty 2012), który to spektakl był obecny na festiwalach KONTRAPUNKT w Szczecinie i na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych.  Kolejnymi jej pracami są „Konstelacje” Nicka Payne’a (Teatr im. L. Solskiego, Tarnów, maj 2013), „Walentina. The last human dog” wg. Swietłany Aleksijewicz (Teatr Współczesny, Wrocław, wrzesień 2013), „Księżniczka na opak wywrócona” Calderona (Teatr im. Witkacego, Słupsk, marzec 2014), „W mrocznym mrocznym domu” Neila LaBute (Teatr im .S. Jaracza, Olsztyn, luty 2015). Realizowała czytania dla Instytutu Rumuńskiego, Teatru Rozmaitości w Warszawie i Teatru Nowego w Poznaniu. W rankingu miesięcznika „Teatr” Najlepszy, Najlepsza, Najlepsi przez Jacka Sieradzkiego i Jacka Wakara została uznana za najciekawszy debiut sezonu 2007/2008. Jej przedstawienie „Szafa” zajęło też  trzecie miejsce w plebiscycie czytelników „Życia Warszawy” (sezon 2007/2008), a aktorki Maria Mamona (rola pierwszoplanowa w „Szafie”) i Izabela Kuna (rola drugoplanowa w „Szarańczy”) otrzymały nominacje do Warszawskich Feliksów. Współpracowała ze Szkołą Aktorską pp. Machulskich i z Wyższą Szkołą Komunikowania i Mediów Społecznych im. J. Giedroycia w Warszawie. Ostatnie jej prace to „Skrzywienie kręgosłupa” wg Ingrid Lausund (Teatr Współczesny, Wrocław, marzec 2017) i realizacja Teatroteki wg tekstu Maliny Prześlugi „Nie ma” (WFDiF, listopad 2017). Na co dzień prowadzi warsztaty teatralne i działa w Fundacji „Jeszcze Dopnę Swego”.

Agnieszka Roszkowska – aktorka, scenograf, kostiumograf. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Na stałe związana z Teatrem Dramatycznym w Warszawie. Współpracująca z Teatrem Starym w Krakowie, Teatrem Rozmaitości w Warszawie, Teatrem Studio w Warszawie, Teatrem Stara Proch-OFFnia, Teatrem IMKA Tomasza Karolaka. Grała m.in. w przedstawieniach Jerzego Jarockiego („Faust”), Krystiana Lupy („Julia” – teatr TV, „Wymazywanie”, „Mewa/Reza”, „Persona.Marilyn”, „Miasto Snu”), Agnieszki Glińskiej („Opowieści o zwyczajnym szaleństwie”, „Lulu na moście”, „Pipi”), Pawła Miśkiewicza („Płatonow”, „Całopalenie”), Aleksandry Koniecznej („Dwunastu małych Murzynków”), Remigiusza Brzyka („Wodzirej”), Michała Borczucha („Leonce i Lena”), Michała Kmiecika („Kto zabił Alonę Iwanowną”), Roberta Wilsona („Kobieta z morza”), Oskarasa Koršunovasa („Miarka za miarkę”). Scenografia i kostiumy: „Zimne dziecko” Mariusa von Mayenburga (reż. Krzysztof Ogłoza, Studio Teatralne Koło, Warszawa), „Wandalska opowieść” (reż. Jacek Papis, Muzeum Historyczne w Legionowie), „Skrzywienie kręgosłupa” Lausund (reż. Natalia Sołtysik, Teatr Współczesny, Wrocław).

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

17.12.2018 | g. 19:00

Bilety

Bez zniżek
20,-

Karta do Kultury*
15,-

Studenci, uczniowie, seniorzy*
10,-

Karta Dużej Rodziny*
5,-

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane) • Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie • Liczba biletów w danej puli limitowana • Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom • Wszystkie ceny zawierają podatek VAT • Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie • Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane • W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych • Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.