MIRRORING / MY HOPELESSNESS / RESILIENCE

13. Gdański Festiwal Tańca / jesień

  • Mirroring / Gdański Festiwal Tańca / Klub Żak fot. Paweł Wyszomirski
  • Mirroring / Gdański Festiwal Tańca / Klub Żak fot. Paweł Wyszomirski

10.10.2021 / G.19.00 / 13. Gdański Festiwal Tańca / jesień

MIRRORING / Magdalena Kowala, Anna Zglenicka

MY HOPELESSNESS / Joanna Woźna

RESILIENCE / Kalina Porazińska

 

W jesiennej odsłonie Gdańskiego Festiwalu Tańca proponujemy spotkanie z najnowszymi produkcjami trójmiejskich tancerek. „My hopelessness” Joanny Woźnej oraz „Resilience” Kaliny Porazińskiej w choreografii Artura Grabarczyka to spektakle solowe. Trzecia propozycja – spektakl „Mirroring” - powstał w ramach rezydencji we współpracy z mentorami Ulriqą Fernkvist i Peterem Svenzonem – założycielami szwedzkiego teatru Art. Of Spectra.

MIRRORING / Magdalena Kowala, Anna Zglenicka

chor. i wyk.: Magdalena Kowala, Anna Zglenicka (Hertz Haus) / współpraca artystyczna: Ulriqa Fernqvist, Peter Svenzon / muz.: Wojciech Wilk / premiera Klub Żak 20.08.2021 / 40 min

„Mirroring” to kolejny duet trójmiejskiego zespołu Hertz Haus, który ma na swoim koncie kilka znaczących produkcji. Wśród nich wyróżniają się „Solo na cztery kaski i stracony czas” w choreografii Anny Piotrowskiej – jednej z najbardziej rozpoznawalnych artystek polskiej sceny tańca oraz „102,5” – duet nagrodzony na konkursie SzoloDuo w Budapeszcie (1. miejsce i nagroda publiczności) oraz na tegorocznym 3,2,1.. taniec! w Krakowie i MyMove w Tarnowie.

Po premierze „Mirroring” na Gdańskim Festiwalu Tańca Łukasz Rudziński pisał: „Mirroring” w całości organizuje wielka fizyczna bliskość pomiędzy Magdaleną Kowalą i Anną Zglenicką (wsparciem artystycznym również służyli lriqa Fernqvist i Peter Svenzon). (…) Ich ruch często jest lustrzanym odbiciem, którego granica przebiega pomiędzy ich dłońmi. Wiele też jest tu statycznych póz, wyłanianych na kilka sekund ze światła. Najwięcej jednak bliskości. Bardzo precyzyjnie wykonane są sekwencje podnoszeń w przysiadzie – dziewczyny co chwila zamieniają się w roli tej, która trzyma kilkanaście centymetrów nad ziemią tę drugą. Niemal każda z tych cielesnych ewolucji, niezależnie od tego, jak blisko fizycznie dziewczyny nie byłyby ze sobą, prezentowana jest na chłodno – z zimnym, wbitym w przestrzeń wzrokiem. Emocjonalny chłód między tancerkami bardzo mocno kontrastuje z pełnym, fizycznym zbliżeniem ocierającym się o perwersję, gdy jedna prowadzi drugą trzymając rękę na jej kroczu, podczas gdy ona wygięta tyłu opiera się o jej ramiona. Zglenicka i Kowala mają do siebie pełne zaufanie i znakomicie współpracują zarówno w parterze, jak i wtedy, gdy jedna nieoczekiwanie dla widzów wskakuje na drugą. W pierwszej części spektaklu ten ruch jest jednak spokojny i powolny.

Zmienia się to w drugiej części, gdy nieoczekiwanie elementem inscenizacyjnym stają się dwumetrowe sztuczne warkocze tancerek.” (facebook.com/GdanskiFestiwalTanca – opis albumu zdjęć z 20.08.2021)

Anna Zglenicka – absolwentka Teatrologii UG, i Intermediów na gdańskiej ASP. Studiowała Taniec w kulturze fizycznej na AWF-ie w Poznaniu. Zdobywa umiejętności i wiedzę na warsztatach tańca współczesnego w Polsce, Tel Awiwie i Londynie. W 2017 nagrodzona indywidualnym wyróżnieniem dla najlepszej tancerki na festiwalu „Otwórz Oczy” w Słupsku. Oprócz tańca zajmuje się sztukami wizualnymi.

Magdalena Kowala – rozpoczęła swoją drogę taneczną w Poznaniu, w Centrum Kultury Zamek w projektach łączących hip hop z tańcem współczesnym. Po przeprowadzce do Gdańska brała udział w spektaklach, realizowanych przez Sopocki Teatr Tańca oraz Teatr Znak. Interesuje się sceną taneczną Izraela, brała udział w warsztatach techniki ruchu Gaga w Tel Awiwie oraz w Londynie.

MY HOPELESSNESS / Joanna Woźna

chor. i wyk.: Joanna Woźna / muz.: Joanna Woźna / premiera Klub Żak, 23.08.2021 / 7min

„My hopelessness” Joanny Woźnej „dosłownie z hukiem otworzyło wieczór pokazów. (…) Mocny początek tancerka kontynuowała wyrazistym i bardzo technicznym tańcem oraz śmiałym pomysłem zdzierania z siebie kolejnych warstw ubrania.” Pisała Natalia Szafrankiewicz po pokazie spektaklu na Solo Dance Contest.

Joanna Woźna, zawodowa programistka, której pasją jest taniec współczesny. W ramach zajęć w olsztyńskiej Pracowni Pryzmat brała udział w spektaklach w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, w teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie i na festiwalu Altofest w Neapolu. Obecnie współtworzy trójmiejski kolektyw Hertz Haus. Szczególnie interesuje ją floorwork, animal flow, kontakt improwizacja i praca z ciężarem.

RESILIENCE / Kalina Porazińska

wyk.: Kalina Porazińska / chor.: Artur Grabarczyk / muz.: Wiktor Podgórski / premiera: Kraków 14.08.2021 / 10 min.

„Resilience” to obraz kobiety super-bohaterki, osadzonej w futurystycznej przestrzeni. Bezpośrednią inspiracją do pracy były znane z mitologii nordyckiej postacie Walkirii – bogini-wojowniczek. Spektakl, tak w warstwie ruchowej jak i dramaturgicznej, zbudowany jest w oparciu o skrajne emocje, które w sposób organiczny znajdują ujście w ciele.

Kalina Porazińska – tancerka, choreografka i pedagog tańca. Absolwentka łódzkiej Akademii Muzycznej na kierunku Choreografia i techniki tańca w Łodzi oraz Kwalifikacyjnego Kursu Instruktorskiego ze specjalizacją style uliczne w Bydgoszczy. Tańczyć zaczęła w wieku 4 lat w ognisku baletowym, a później w Teatrze Tańca Gest w Bydgoszczy, obecnie freelancerka, regularnie współpracująca z Sopockim Teatrem Tańca, gdzie prowadzi Grupę Projektową od 2018 roku. Uczestniczka wielu szkoleń oraz prestiżowego festiwalu "Deltebre Dansa 2016” w Hiszpanii i "Summer Intensive 2017” w Portugalii.

Artur Grabarczyk – absolwent Szkoły Baletowej w Gdańsku oraz NSCD w Leeds. Pracował między innymi z Bałtyckim Teatrem Tańca, Scottish Dance Theatre, Teatrem Tańca Zawirowania, z Sharon Eyal, Antonem Lachky, Jo Strømgren i Damianem Jalet. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, nominowany do Perły Tańca im. Barbary Bittnerówny. Laureat wielu nagród. Obecnie współpracuje z Compagnie Didier Théron, C/U, Gdańskim Teatrem Szekspirowskim, Sopockim Teatrem Tańca, Centrum Teatru i Tańca w Warszawie. Prowadzi h.art company.

Liczba miejsc na widowni zgodna z zobowiązującymi rozporządzeniami sanitarnymi, udział w wydarzeniach w Sali Suwnicowej przy zachowaniu dystansu i w masce.

Zasady sanitarne: Prosimy o dezynfekcję rąk po wejściu do Klubu. Noszenie maseczek na terenie klubu jest obowiązkowe. Prosimy o zachowanie dystansu. Prosimy o zajmowanie oznaczonych miejsc.
Środki bezpieczeństwa: w strefach dla publiczności są dostępne środki do mycia i dezynfekcji rąk w toaletach, przy wejściach do kina i do Klubu oraz pojemniki na zużyte środki ochrony osobistej przy wszystkich wyjściach z Klubu.

W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć profesjonalnym sprzętem w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych. Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.

 

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

10.10.2021 | g. 19:00

Bilety

Bez zniżek
25,-

Karta do Kultury*
20,-

Studenci, uczniowie, seniorzy*
15,-

Karta Tancerza*
10,-

Zasady rezerwacji

Liczba miejsc na widowni zgodna z zobowiązującymi rozporządzeniami sanitarnymi, udział w wydarzeniach w Sali Suwnicowej przy zachowaniu dystansu i w masce.

Bilety obejmują wszystkie prezentacje danego dnia.

Sprzedaż biletów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00). Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117.Bilety bez zniżek można kupić w naszym sklepie internetowym: https://tickets.klubzak.com.pl/  do wyczerpania puli lub do g.17.00 w dniu wydarzenia.
Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.

 

Dziś

..

Joanna Rusinek

Miłość w czasach zarazy

Wystawa

Wstęp wolny

Więcej
..

Aida / Quo Vadis Aïda

r. Jasmila Žbanić / / Bośnia i Hercegowina / 2020 / / 104 min.

..

A-ha / A-ha. The Movie

r. Thomas Robsahm / dokument / Norwegia / 2021 / 109 min.

..

Jacaszek / Radosław Kurzeja

11. Dni Muzyki Nowej

  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo