KWIAT JABŁONI / BLUSZCZ

13.10.2018

KWIAT JABŁONI

BLUSZCZ / nowy materiał

KWIAT JABŁONI

Kasia Sienkiewicz - wokal, fortepian / Jacek Sienkiewicz - wokal, mandolina, efekty elektroniczne

Kwiat Jabłoni to duet folk-elektroniczny stworzony przez rodzeństwo Kasię i Jacka Sienkiewicz. Śpiewają bezpretensjonalne, głównie polskie, autorskie piosenki o intrygujących tekstach. Łączą grę na instrumentach  akustycznych z elektroniką. Do nietypowego zestawienia mandoliny z fortepianem i dwóch wokali zainspirował ich nie byle kto: pianista Brad Mehldau grający w duecie z Chrisem Thile. Fani jazzu, a zwłaszcza publiczność Festiwalu Jazz Jantar powinni wybrać się na koncert KWIATU JABŁONI. Zespół powstał niedawno, w marcu 2018 roku i ma na swoim koncie wiele koncertów. Ich debiutancki teledysk został wyświetlony na Youtube ponad 1,5 miliona razy. Na koncercie w Żaku usłyszymy nowe utwory.

BLUSZCZ / nowy materiał

Jarek Zagrodny / Romek Zagrodny / Marcin Mrówka

Bluszcz to wrocławski duet elektroniczno-gitarowy powstały w 2016 roku z inicjatywy dwóch braci Jarka i Romka Zagrodnych. Zespół porusza się w klimatach muzyki synth-wave czerpiąc z brzmień starej polskiej fali syntezatorowej lat 80. z wyraźnymi wpływami muzyki gitarowej. W sierpniu 2017 zespół zadebiutował albumem "Junior", wydanym nakładem wytwórni Brennnessel. Album został zarejestrowany całości w domu. Swój pierwszy koncert zespół zagrał na OFF Festival w Katowicach. W 2018 roku zespół otrzymał nominację od Gazety Wyborczej do nagrody WARTO w kategorii Muzyka. Obecnie zespół pracuje nad swoim drugim albumem. Podczas koncertów zespołowi towarzyszy Marcin Mrówka (Oxford Drama) grający na perkusji.

„Wydany 1 sierpnia 2017 roku album przynosi 9 uroczych i chilloutowych numerów. Nie da się nie wspomnieć przy tej okazji o zespole Kamp! Bo i ten sam wydawca (Brennnessel), a i stylistyka niedaleka. Nie będzie przesadą mówienie o inspiracji, bo na „Juniorze” słychać sporo podobieństw do bardziej popularnych kolegów po fachu. Nie czynię z tego zarzutu. Ot, zwykłe stwierdzenie faktu. W tytułach pojawiają się nazwy miast „Oslo” i „Berlin”, a nawet państw „Argentina” czy „Paraguay”. Trudno sprecyzować co było powodem takiego wyboru, bo muzyka nie przynosi odpowiedzi. Z pewnością jest to efekt łatki estetycznej, jaką zespół sam sobie przyczepił.

Chodzi o nazwę „PRL synth-wave”. To sporo wyjaśnia jeśli dodatkowo wziąć pod uwagę aurę zdjęcia stanowiącego okładkę do albumu. No i ten polonez w klipie. Instrumentarium stanowi głównie gitara i syntezator. (…)  Aura lat 80 jest wyraźnie namacalna. Płyta niepozbawiona dodatkowych efektów dźwiękowych, pogłosów, a mimo to brzmi dobrze.”

Jarek Szczęsny / nowamuzyka.pl

„Ostatni krzyk, albo raczej ostatnie westchnienie wakacji, czyli przyjemna płyta duetu Bluszcz. Piszę „duetu” nie tylko ze względu na informację o tym, że założyli tę grupę bracia (Jarek Zagrodny i Romek Zagrodny), ale też dlatego, że nie bardzo słyszę tu zajęcie dla więcej niż dwóch osób. Nie ma w tym oczywiście nic zdrożnego – przeciwnie, elektronika to rzadko zajęcie dla większej grupy. (…) Resztę instrumentarium stanowią syntezatory, automaty i głos, który naprowadza na pewien trop. Tym tropem (i znów: nie tylko ze względu na tę okładkową stylizację) jest zwalnianie PRL, a raczej próba stworzenia „wychilloutowanej” wersji takiego Papa Dance na przykład – wpisanie się w starą polską falę syntezatorową, ale z misją zwalniania tempa i robienia z tego lounge’u. Tyle że tutaj znów sami muzycy pomagają, pisząc o sobie „PRL synth-wave”. Czyli – jak by to opisała Olga Drenda – mamy wakacje w bursztynowym świetle wspomnień. Z tak świadomymi twórcami recenzent dużo się zatem nie napracuje, za to czeka go na albumie Junior sporo przyjemności.

Jedno się w tej wizji oczywiście nie zgadza – produkcja. Płytowe brzmienie Bluszczu – niestety umknął mi koncert na Off Festivalu – wydaje się dopieszczone jak wszystko, co wydaje Brennnessel, w sposób oczywisty wyprzedza PRL, a może nawet wyrasta ponad wytwórnianą średnią. Pogłosy brzmią stylowo, ale sekcja już odpowiednio zwarcie, wszystko razem nagrane jest głośno, ale w granicach normy, z odrobiną powietrza. A jeśli nie wiadomo, o kogo chodzi, to z pewnością chodzi o Michała Kupicza. Nie wiem, jak często ten człowiek bywa w domu, ale w tym wypadku przynajmniej pracował na starych śmieciach, bo zespół pochodzi z Wrocławia. Zresztą w sposób naturalny dobrali się z resztą towarzystwa, choćby jako krajanie innego obiecującego duetu – Oxford Drama. Człowiek zdaje sobie w takich chwilach sprawę, że z centrum działań Kamp! wytwórnia stała się stajnią dla różnych tego typu formacji. W Oslo członkowie Bluszczu trochę przekraczają granice normy, goniąc za New Order, a właściwie to może już nawet Joy Division, w pozostałych porównania nie są już tak natrętne. Następnym razem się nie spóźnię na koncert.”

Bartek Chaciński / polifonia.blog.polityka.pl

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

13.10.2018 | g. 20:00

Bilety

Zniżkowe na Kartę Dużej Rodziny
13 zł I pula / 23 zł II pula

Zniżkowe dla studentów, uczniów, seniorów
20 zł I pula / 30 zł II pula

Zniżkowe na Kartę do Kultury
25 zł I pula / 35 zł II pula

Bez zniżek
30 zł I pula / 40 zł II pula

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl • Potwierdzone rezerwacje należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji • Nieopłacone rezerwacje są anulowane • Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dany koncert • Zakupione bilety nie podlegają zwrotom • Liczba biletów w danej puli limitowana. Ostatni dzień sprzedaży I puli: niedziela przed danym koncertem.Wszystkie ceny zawierają podatek VAT • Liczba miejsc siedzących na koncerty jest ograniczona, miejsca nie są numerowane, a w przypadku dużego zainteresowania danym koncertem wszystkie miejsca stojące (aktualne informacje na facebook.com/KlubZak) • Na koncertach obowiązuje zakaz rejestracji koncertów i fotografowania profesjonalnym sprzętem (nie dotyczy fotografów akredytowanych).

Ostatni dzień sprzedaży I puli: niedziela przed danym koncertem.
Kasa czynna od 15:00 do 21:00, w soboty i niedziele od 16:00, w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasa czynna 30 minut przed seansem.