BEHIND THE SCREEN / THE SPACE

05.12.2021

BEHIND THE SCREEN / Sayaka Haruna-Kondracka

THE SPACE / Roberto Tallarigo, Sayaka Haruna-Kondracka, Gwenllian Davies, Gento Yoshimoto, Bartosz Kondracki, Giovanni Chavez Madrid, Milena Crameri

Spektakle ODWOŁANE z powodu choroby wykonawców.
Zwrot biletów w Kasie Żaka w godzinach pracy Kasy Klubu Żak lub prosimy o przesłaniem mailem na adres kasa@klubzak.com.pl pdf-u zakupionego biletu wraz z nr konta, na które ma nastąpić zwrot pieniędzy.
Kasa Klubu Żak pracuje codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00). Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117.

 

W grudniu w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca zapraszamy na spotkanie z tancerzami baletu Opery Bałtyckiej. Wieczór rozpocznie solo w wykonaniu Sayaki Haruny-Kondrackiej „Behind the screen” (tegoroczna nagroda publiczności w Solo Dance Contest), a zakończy go spektakl „The Space”. Obie choreografie są stworzone przez Roberto Tallarigo.

BEHIND THE SCREEN / choreografia: Roberto Tallarigo / wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka / 10 minut

Solo „Behind the screen” miało premierę podczas tegorocznego Solo Dance Contest, gdzie zdobyło Nagrodę Publiczności. Po spektaklu tak pisał Łukasz Rudziński: „Natomiast najbardziej spójną teatralną formę ma solo od lat zadomowionej w Polsce solistki Opery Bałtyckiej w Gdańsku – Japonki Sayaki Haruny-Kondrackiej. Jej wykonane premierowo „Behind the screen” przypomina przestrzeń snu, w której tancerkę czekają rozmaite, przetworzono komputerowo głosy – duchy.” (facebook.com/GdanskiFestiwalTanca – opis albumu zdjęć z 23.08.2021)

THE SPACE / Collectivo Contemporanea / koncept, choreografia: Roberto Tallarigo / wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka, Gwenllian Davies, Gento Yoshimoto, Bartosz Kondracki, Giovanni Chavez Madrid, Milena Crameri / 30 minut

„The Space” to niezależny projekt tancerzy Opery Bałtyckiej, którego choreografem i pomysłodawcą jest Roberto Tallarigo, znany festiwalowej publiczności ze spektaklu „KaruzeJa”.

„Tytułowe „The Space” to wywiedziona od Immanuela Kanta „przestrzeń” traktowana przez Kanta jako forma zmysłowej naoczności. W myśl tej teorii, każda rzecz, którą widzimy, ma dla nas wymiary przestrzenne i zajmuje określone miejsce w czasie. Sposób ludzi na postrzeganie wszystkiego w trójwymiarowej przestrzeni jest jedyną dostępną nam formą widzenia świata, a jedynym dostępnym sposobem myślenia jest poruszanie się po antonimach: stałość – zmienność; jedność – wielość; przyczyna – skutek. W tych pojęciach zamyka się filozofia spektaklu, wykonanego przez zgrany, elektryczny w ruchu zespół tancerzy.” (Recenzja Łukasza Rudzińskiego, facebook.com/GdanskiFestiwalTanca opis albumu zdjęć z 25.02.2021)

Roberto Tallarigo znany ze sceny Opery Bałtyckiej, m.in. z roli Tezeusza w „Śnie Nocy Letniej” w choreografii Izadory Weiss. Jest absolwentem Rotterdam Dance Academy. Przed rozpoczęciem pracy w Trójmieście tańczył w Staatstheatre w Kassel, eVolution Dance Theatre, i Balletto di Calabria.

Sayaka Haruna-Kondracka przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku 5 lat. Była laureatką krajowych konkursów baletowych. Zaczęła studia w Codarts, gdzie w ciągu sezonu współpracowała z Introdans, Dance Works Rotterdam oraz innymi zespołami tanecznymi. Przed przyjazdem do Polski spędziła rok w Cinevox Junior Company w Szwajcarii. Od 2012 roku tańczy w Balecie Opery Bałtyckiej (wcześniej w Bałtyckim Teatrze Tańca, zatańczyła między innymi w „Śnie Nocy Letniej”, „Estancii”, „Kopciuszku”).

Gwenllian Davies uczyła się w Elmhurst School for Dance, gdzie występowała z Birmingham Royal Ballet, następnie tańczyła w walijskim Ballet Cymru. W 2018 dołaczyła do baletu Opery Bałtyckiej grająć między innymi Giselle, Julię i Tytanię.

Gento Yoshimoto Naukę tańca rozpoczął w Japonii, a następnie kontynuował w Hungarian Dance Academy w Budapeszcie. Jest laureatem wielu konkursów baletowych, m.in. w Tokio, Nagoi, Helsinkach, Grand Prix de Paris. W latach 2011-2017 był solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu, gdzie wykreował głownie partie męskie w baletach takich jak: „Dziadek do orzechów”, „Kopciuszek” (P.Chalmer), „La Sylphide” (Bornonville), „Serenada” (G.Balanchine) oraz zatańczył partie solowe w „Stworzeniu Świata” (U.Scholz), w „Jeziorze łabędzim” oraz w „Romeo i Julii”. Obecnie solista Opery Bałtyckiej, w 2018 wyróżniony nagrodą prezydenta miasta Gdańsk w dziedzinie kultury.

Bartosz Kondracki od 2009 roku tancerz baletu Opery Bałtyckiej (wcześniej Bałtycki Teatr Tańca). Pierwsze kroki taneczne stawiał w zespole tańca nowoczesnego „Caro Dance" w Siedlcach, ukończył Wyższą Szkołę Umiejętności w Kielcach na kierunku Taniec oraz tańczył w Kieleckim Teatrze Tańca. Zdobył liczne tytuły i nagrody krajowych i międzynarodowych konkursach. Występował w spektaklach Izadory Weiss, Wojciecha Misiuro, Emila Wesołowskiego, Eugenio Scigliano, Jiříego Kyliána, Patricka Delcroix, Giorgio Madia i Francois Mauduit. W 2010 rozpoczął twórczość choreograficzną spektaklem „Ad Infinitum”, dalej nastąpiło „Poniżej poziomu morza”, „KaruzeJa”.

Giovanni Chavez Madrid rozpoczął naukę w szwedzkiej szkole baletowej, następnie ukończył Tring Park School for The Performing Arts. Pracował w English National Ballet, a obecnie jest tancerzem Opery Bałtyckiej. Współpracował z takimi choreografami jak Emil Wesołowski, Christopher Wheeldon, Kerry Nicholls i Sir Kenneth MacMillan.

Warunki uczestnictwa zgodnie z aktualnymi zasadami sanitarnymi.

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

05.12.2021 - 05.11.2021 | g. 19:00

Bilety

Bez zniżek
25,-

Karta do Kultury*
20,-

ulgowe: Karta Dużej Rodziny, studenci, uczniowie, seniorzy*
15,-

Karta Tancerza*
10 zł

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na wydarzenie należy opłacić i odebrać w ciągu 3 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dane wydarzenie. Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Na wydarzeniach w Klubie Żak miejsca nie są numerowane.

Dziś

..

Jakub Konstanty Wasilewski

Miasto twarzy

Wystawa

Wstęp wolny

Więcej
..

BALLADA O BIAŁEJ KROWIE

r. Maryam Moghadam, Behtash Sanaeeha / wyst. Maryam Moghadam (Pardé) / Francja, Iran / 88 min.

  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo