BAJKOWE ŻYCIE ROSYJSKICH DZIEWCZĄT

PC Drama / 27.05.2019 /

autorka: Meg Miroshnik | tłumaczenie: Katarzyna Obidzińska i Waldemar Raźniak | reżyseria: Waldemar Raźniak | wykonanie: Katarzyna Obidzińska, Barbara Liberek, Justyna Fabisiak, Malwina Laska | prowadzenie dyskusji: dr Anna Jazgarska| licencja: Samuel French (USA) | polska premiera

Dawno, dawno temu – w 2005 roku – 23-letnia dziewczyna o imieniu Ania powróciła do rodzimej Rosji, aby podszkolić język i stracić swój amerykański akcent. Wśród atmosfery postsowieckiej Moskwy, stukotu niebezpiecznie wysokich obcasów, blasku designerskich toreb i szumu luksusowych futer Ania odkrywa zaczarowaną ojczyznę ze złymi macochami, nikczemnymi czarownicami i drapieżnymi niedźwiedziami. Ania musi się nauczyć, jak zostać heroiną opowieści bardziej tajemniczej i zdradzieckiej niż którakolwiek z bajek dzieciństwa – opowieści o niej samej. Ta subwersywna historia prześladuje widza, niosąc w sobie treści istotne dla młodych kobiet żyjących w świecie, w którym nie wszystko szczęśliwie się kończy.

Tekst został przetłumaczony na język polski na potrzeby czytania w ramach projektu PC Drama.

WALDEMAR RAŹNIAK –  urodzony w 1982 w Moskwie reżyser i aktor; Prorektor warszawskiej Akademii Teatralnej (w latach 2015/16 Dziekan, a 2014/15 Prodziekan Wydziału Aktorskiego tej uczelni); w latach 2011-2014 wykładowca na Wydziale Teatru Tańca PWST Kraków (Wydział Zamiejscowy w Bytomiu); ukończył Wydział Reżyserii AT (2010), aktorstwo dramatyczne w PWST w Krakowie (2006), zarządzanie kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim (2006) oraz kurs „Singing in the Theatre” w Conservatoire for Music & Theatre w Guildford (Wielka Brytania); odbył staż reżyserski w Rosyjskiej Akademii Sztuki Teatralnej GITIS w Moskwie; laureat stypendium humanistycznego Universidad Nacional Autonoma de Mexico.

Zadebiutował spektaklem "Wassa Żeleznowa" M. Gorkiego w Och-Teatrze (w rolach głównych Krystyna Janda, Jerzy Trela, 2010); wyreżyserował: "Tragedię Jana" J. Gawatowica (2018) i "Studium o Hamletach" z Tomaszem Rodowiczem (Teatr Chorea w Łodzi, 2017); "Lemoniadę" P. Daneckiej (art_commited, 2016); "Kobietę w lustrze" P. Domalewskiego (WFDiF, 2016); "Burzę" W. Szekspira (Białostocki Teatr Lalek, 2015); "Otella" W. Szekspira (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2015); operę "Orlando Paladino" J. Haydna (Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie - UMFC i AT, 2015); "Mistrza i Małgorzatę" M. Bułhakowa (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2015); "Aksamitnego Królika" M. Wiliams (Teatr Guliwer w Warszawie, 2014); "Joannę Szaloną; Królowę" Jolanty Janiczak (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2013), "Bordel Formidable! | Extravaganza" wg Ionesco/Krasińskiego, "Wieczór Kuglarzy" I. Bergmana (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2013-2012), "Scenę na wypadek deszczu" O. Cottona (Teatr Powszechny w Łodzi, 2013), "Morfinę" wg Jeleny i Michaiła Bułhakow (Teatr Muzyczny Roma w Warszawie, 2011), "Czyż nie dobija się koni?" wg. H. McCoy'a (WTT w Bytomiu, 2011), "Scenariusz dla Trzech Aktorów" B. Schaeffera (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2010), "Idiotę” wg F. Dostojewskiego w teatrze Collegium Nobilium (dyplom reżyserski, 2009); operę elektroniczną „Solaris” na podstawie powieści S. Lema (Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu — wyróżnienie, 2008), etiudę „Hamlet” (Festiwal Szekspirowski w Gdańsku, 2008). W 2005 r. napisał libretto i wyreżyserował musical „Wampir” na podstawie powieści W. Reymonta (PWST i Akademia Muzyczna w Krakowie).

Grał m.in. w przedstawieniach PWST Kraków: „Zielona gęś” w reż. Marty Stebnickiej, „Wieczór Trzech Króli” w reż. Jerzego Stuhra, „Wizja Mozarta” w reż. Romana Gancarczyka, jak również w „Ryszardzie III” w reż. J. Stuhra w Teatrze Ludowym w Krakowie. Wystąpił w cyklu „Niekabaretów” Macieja Nowaka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku oraz w filmach „Mniejsze zło” Janusza Morgensterna, „Mała Moskwa”, "80 milionów" i "Fotograf" Waldemara Krzystka.

MALWINA LASKA – 23-letnia studentka, która 4 lata temu wyemigrowała z ukochanych Kaszub. Paradoksalnie dopiero wtedy poczuła, gdzie bije jej serce i że – choć myślała, że nie potrafi – przez to, że 19 lat słuchała kaszubszczyzny w domu i na ulicy, ona również umie w tym języku mówić! Debiutowała jeszcze przed studiami w Teatrze Junior przy Teatrze im. D. Baduszkowej w Gdyni, następnie w Teatrze Komedii Valldal, po czym wyjechawszy do stolicy, zaczęła edukację na wydziale aktorskim. Od roku spełnia marzenie z dzieciństwa i uczy się w szkole muzycznej II stopnia na kierunku wokalistka estradowa. Jest instruktorką na wielu obozach artystycznych dla młodzieży oraz animatorką i wychowawczynią dzieci. Absolutnie zakochana w planie filmowym. Szaleje za teatrem. Amatorka dobrej kuchni.

BARBARA LIBEREK pochodzi z Kielc. Zanim zaczęła studiować aktorstwo, czyli to, co tak naprawdę  chciała studiować, odkąd włamała się do teatru, by obserwować próbę,  przemknęła przez iberystykę i wiedzę o teatrze. W końcu z sali wykładowej przeniosła się do sali prób i tak jest już od 3 lat. W teatrze mogliśmy obejrzeć ją w „Biankolinie” (Różewicz Open Festival, reż. Katarzyna Minkowska, 2017). Zagrała w serialach „Na Wspólnej”, „Storyline” i „Ślad”. Kocha Marilyn Monroe, zwierzęta, Paryż i swoją restaurację, o której śni dwa razy w tygodniu.

KATARZYNA OBIDZIŃSKA pochodzi z Warszawy, studiuje na III r Wydziału Aktorskiego na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Namiętnie uczy się języków obcych i marzy o założeniu własnej wegańskiej knajpy i gotowaniu dla ludzi. W teatrze mogliśmy ją oglądać np. w "Elementarzu" w reżyserii Piotra Cieplaka w Teatrze Narodowym w Warszawie, w "Ferajnie" i "Matce" w reżyserii Tomasza Zadróżnego (oba w Teatrze Baza). Zagrała także w serialach "Komisarz Alex", "Na dobre i na złe" i "Barwy szczęścia". Nagradzana na wielu konkursach wokalnych.

 

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

27.05.2019 | g. 19:00

Bilety

Bez zniżek
20,-

Karta do Kultury*
15,-

Studenci, uczniowie, seniorzy*
10,-

Karta Dużej Rodziny*
8,-

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane) • Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie • Liczba biletów w danej puli limitowana • Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom • Wszystkie ceny zawierają podatek VAT • Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie • Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane • W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych • Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.