ALAMEDA 5 / Eurodrome

19.10.2019

ALAMEDA 5 / Eurodrome

Jacek Buhl – perkusja / Rafał Iwański - instrumenty perkusyjne / Łukasz Jędrzejczak - instrumenty elektroniczne / Piotr Michalski - gitara basowa / Jakub Ziołek - gitara, głos

Pierwsze podsumowania typu The Best Album of The Year w poważnych mediach czy magazynach pojawiają się już w okolicach 1 lipca. The Quietus wtedy właśnie opublikował swoją setkę czyli The Quietus Albums Of The Year So Far Chart 2019, a tam na miejscu 11 jest… Eurodrome Alamedy 5 (wyżej niż Taylor The Creator, Solange czy Underworld).

Bartosz Leśniewski w Lizard Magazyn napisał, że „największą zaletą Eurodrome jest życiodajny puls, świadome, twórcze i umiejętne czerpanie z dorobku największych i przetwarzanie tego wszystkiego w nową jakość - soczystą, kolorową, która skrzy się niezwykle oryginalnym wykończeniem. Sprawdźcie to koniecznie, bo jeśli wydaje się wam, że już to gdzieś słyszeliście, to zaręczam, że jednak nie słyszeliście.”

Pięć gwiazdek dla Eurodrome od Bartka Chacińskiego w Polityce i taki komentarz: „Po poprzedniej płycie bydgoskiej grupy Alameda 5 jej lider, wokalista i gitarzysta Jakub Ziołek, nagrodzony został Paszportem POLITYKI. Ale przez kilka lat – jak ma to w zwyczaju – zmieniał składy, proponując muzykę w nieco innej stylistyce, potwierdzając, że nie będzie odcinać kuponów czy robić ukłonów w stronę rynku. Wydany po czterech latach kolejny album Alamedy w kwintetowej wersji (sama „Alameda” służy jako hasło wywoławcze dla różnych formacji, w które zaangażowani są Ziołek i Maciej Zieliński, także gitarzysta) to zestaw, jaki w wychowanej na latach 70. rockowej Polsce mógłby się dobrze sprzedać… w alternatywnej rzeczywistości. Stałoby się tak, gdybyśmy przez lata wśród oryginalnych światowych zespołów łączących rock z muzyką elektroniczną upodobali sobie francuski Heldon, gdybyśmy częściej słuchali niemieckiej grupy Can (tutaj wyraźne nawiązania rytmiczne w „Tubarao”), a z całej dyskografii King Crimson wybrali płytę „Beat” (świetny „Cassius” to zwrot w stronę tej estetyki). Wielokulturowość odnajdziemy jak zwykle w rozbudowanych partiach perkusyjnych, ale też w wykorzystanych tu strzępkach opinii o Europie w różnych językach, które wprowadzają zarazem współczesny, polityczny kontekst. Wyobraźnię muzyczną – w każdej minucie nagrania.”

Grupę Alameda 5 tworzy pięciu doświadczonych instrumentalistów, którzy urodzili się w latach 60., 70. i 80. Rytmiczne fundamenty zespołu to perkusista Jacek Buhl (ex-Variete, ex-Trytony, Jachna/Mazurkiewicz/Buhl, Trzy Tony, Glabulator) i perkusjonista Rafał Iwański (HATI, Innercity Ensemble, Kapital, X-Navi:Et, Voices of the Cosmos). Tonalny trzon stanowią gitarzyści Mikołaj Zieliński (T'ien Lai, Rara, Alameda Duo) oraz Kuba Ziołek (Stara Rzeka, Innercity Ensemble, Kapital, T'ien Lai, Alameda Duo, Ed Wood). Skład uzupełnia obsługujący instrumenty elektroniczne oraz syntezatory Łukasz Jędrzejczak (T'ien Lai, Duży Jack, ex-So Slow).

Sami artyści o swojej  muzyce mówią, że “stanowi efekt poszukiwań muzycznych skupionych wokół transu, progresywnej elektroniki lat 70 i bardziej ekstremalnych i nienormatywnych odmian jazzu i muzyki improwizowanej (...), która z czasem ewoluowała w stronę dalszych eksploracji rytmiki afrykańskiej i latynoamerykańskiej, inspiracji wczesnym fusion w duchu Milesa Davisa, post-punkiem i post-minimalizmem.”

 

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

19.10.2019 | g. 20:00

Bilety

Zniżkowe na Kartę Dużej Rodziny
15 zł I pula / 25 zł II pula

Zniżkowe dla studentów, uczniów, seniorów
20 zł I pula / 30 zł II pula

Zniżkowe na Kartę do Kultury
25 zł I pula / 35 zł II pula

Normalne
30 zł I pula / 40 zł II pula

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl • Potwierdzone rezerwacje należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji • Nieopłacone rezerwacje są anulowane • Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dany koncert • Zakupione bilety nie podlegają zwrotom • Liczba biletów w danej puli limitowana. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT • Liczba miejsc siedzących na koncerty jest ograniczona, miejsca nie są numerowane, a w przypadku dużego zainteresowania danym koncertem wszystkie miejsca stojące (aktualne informacje na facebook.com/KlubZak) • Na koncertach obowiązuje zakaz rejestracji koncertów i fotografowania profesjonalnym sprzętem (nie dotyczy fotografów akredytowany).

Ostatni dzień sprzedaży I puli: niedziela przed danym koncertem
Kasa czynna od 15:00 do 21:00, w soboty i niedziele od 16:00, w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasa czynna 30 minut przed seansem.