102 I PÓŁ / THE SPACE

12. Gdański Festiwal Tańca / Trójmiejski Punkt Taneczny

  • 102 i pół foto: Gabor Dusa
  • The Space
  • The Space

102 I PÓŁ

Choreografia, wykonanie: Magdalena Kowala, Joanna Woźna / muzyka: Hania Rani „Now, Run” / premiera 29.06.2019, Toruń / czas: 13 min

THE SPACE

koncept, choreografia: Roberto Tallarigo / wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka, Milena Crameri, Gwenllian Davies, Gento Yoshimoto, Bartosz Kondracki, Giovanni Chavez Madrid / 30 minut / premiera

102 I PÓŁ

Choreografia, wykonanie: Magdalena Kowala, Joanna Woźna / muzyka: Hania Rani „Now, Run” / premiera 29.06.2019, Toruń / czas: 13 min

Spektakl „102 i pół„ zdobył uznanie widzów prestiżowego międzynarodowego konkursu SzoloDuo w Budapeszcie, zajmując  pierwsze miejsce oraz otrzymując nagrodę publiczności. Duet Magdaleny Kowali i Joanny Woźnej opowiada o wspólnym życiu dwojga ludzi, oglądanym przez pryzmat wspomnień, próby uchwycenia chwil, marzeń i emocji.  Spektakl miał premierę podczas festiwalu Strefa Ruchu w Toruniu.

Artystki należą do zespołu tańca Hertz Haus. Jest to zespół młodych artystek - Natalia Murawska, Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna - które w obecnym składzie współpracują ze sobą od 2016 roku. Założycielką zespołu jest Natalia Murawska, a jego siedzibą Zakład Kulturalny w Gdańsku. Pretekstem do spotkania były osobiste zmagania twórczych tancerek o różnym doświadczeniu, ale o wspólnej estetyce aranżacji tańca i teatru. Tancerki tworzą kolektywnie spektakle we własnej estetyce, korzystając z tańca współczesnego, fizycznego, a także z improwizacji i działań performatywnych.

Magdalena Kowala  rozpoczęła swoją drogę taneczną w Poznaniu , występowała na deskach Centrum Kultury Zamek w projektach, łączących hip hop z tańcem współczesnym. Po przeprowadzce do Gdańska brała udział w spektaklach, realizowanych przez Sopocki Teatr Tańca oraz Teatr Znak. Żywi ogromne zainteresowanie sceną taneczną Izraela, brała udział w warsztatach techniki ruchu Gaga w Tel Awiwie oraz w Londynie.

Joanna Woźna, zawodowa programistka, której pasją jest taniec współczesny. Przed współpracą w  Hertz Haus brała udział w spektaklach operowych „Jaś i Małgosia” i  „Amahl i nocni goście” w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie, w „WAR-iacjach” w teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie, „The Selfies” na festiwalu Altofest w Neapolu. Szczególnie lubi w tańcu współczesnym floorwork, animal flow, kontakt improwizację i pracę z ciężarem.

THE SPACE

koncept, choreografia: Roberto Tallarigo / wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka, Milena Crameri, Gwenllian Davies, Gento Yoshimoto, Bartosz Kondracki, Giovanni Chavez Madrid / 30 minut / premiera

The Space to kolejny niezależny projekt tancerzy Opery Bałtyckiej. Tym razem choreografem i pomysłodawcą projektu jest Roberto Tallarigo, którego mogliśmy w zeszłym roku oglądać w „KaruzeJi”. W obecnym projekcie artyści zmierzą się z tematem przestrzeni, rozumianej po Kantowsku jako możliwość bycia razem, miejsce konfigurowania się relacji między jednostkami. W którym momencie naruszenie przestrzeni wywołuje reakcje? Czy czujemy się odpowiedzialni, za przestrzeń, w której żyjemy?

Roberto Tallarigo znany ze sceny Opery Bałtyckiej, chociażby roli Tezeusza w „Śnie Nocy Letniej” w choreografii Izadory Weiss. Jest absolwentem Rotterdam Dance Academy. Przed rozpoczęciem pracy w Trójmieście tańczył w Staatstheatre w Kassel, eVolution Dance Theatre, i Balletto di Calabria.

Milena Crameri studiowała na włoskiej Accademia Ucraina di Balletto i Tanz Akademie Zürich, którą ukończyła w 2017r. Zdobyła nagrodę za najlepsze osiągnięcia Danse Suisse. Tańczyła w Jeziorze Łabędzim Zurich Opera House, a obecnie pracuje w balecie Opery Bałtyckiej.

Gwenllian Davies uczyła się w Elmhurst School for Dance, gdzie występowała z Birmingham Royal Ballet, następnie tańczyła w walijskim Ballet Cymru. W 2018dołaczyła do baletu Opery Bałtyckiej grająć między innymi Gisellem Julię i Tytanię.

Sayaka Haruna-Kondracka przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku 5 lat. Była laureatką krajowych konkursów baletowych. Zaczęła studia w Codarts, gdzie w ciągu sezonu współpracowała z Introdans, Dance Works Rotterdam oraz innymi zespołami tanecznymi. Przed przyjazdem do Polski spędziła rok w Cinevox Junior Company w Szwajcarii. Od 2012 roku tańczy w Balecie Opery Bałtyckiej (wcześniej w Bałtyckim Teatrze Tańca, grała między innymi rolę Puka w „Śnie Nocy Letniej”).

Gento Yoshimoto Naukę tańca rozpoczął w Japonii, a następnie kontynuował w Hungarian Dance Academy w Budapeszcie. Jest laureatem wielu konkursów baletowych, m.in. w Tokio, Nagoi, Helsinkach, Grand Prix de Paris. W latach 2011-2017 był solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu, gdzie wykreował głownie partie męskie w baletach takich jak: Dziadek do orzechów, Kopciuszek (P.Chalmer), La Sylphide (Bornonville), Serenada (G.Balanchine) oraz zatańczył partie solowe w Stworzeniu Świata (U.Scholz), w Jeziorze łabędzim oraz w Romeo i Julii. Obecnie solista Opery Bałtyckiej, w 2018 wyróżniony nagrodą prezydenta miasta Gdańsk w dziedzinie kultury

Bartosz Kondracki od 2009 roku tancerz baletu Opery Bałtyckiej (wcześniej Bałtycki teatr Tańca). Pierwsze kroki taneczne stawiał w zespole tańca nowoczesnego „Caro Dance" w Siedlcach, ukończył Wyższą Szkołę Umiejętności w Kielcach na kierunku Taniec oraz tańczył w Kieleckim Teatrze Tańca. Zdobył liczne tytuły i nagrody krajowych i międzynarodowych konkursach. Występował w spektaklach Izadory Weiss, Wojciecha Misiuro, Emila Wesołowskiego, Eugenio Scigliano, Jiříego Kyliána, Patricka Delcroix, Giorgio Madia i Francois Mauduit. W 2010 rozpoczął twórczość choreograficzną spektaklem „Ad Infinitum”.

Giovanni Chavez Madrid rozpoczął naukę w szwedzkiej szkole baletowej, następnie ukończył Tring Park School for The Performing Arts. Pracował w English National Ballet, a obecnie jest tancerzem Opery Bałtyckiej. Współpracował z takimi choreografami jak Emil Wesołowski, Christopher Wheeldon, Kerry Nicholls i Sir Kenneth MacMillan.

Spektakl w Sali Suwnicowej – liczba miejsc ograniczona do 25 miejsc; udział w wydarzeniu przy zachowaniu dystansu i w masce.

Zasady sanitarne: Prosimy o dezynfekcję rąk po wejściu do Klubu. Noszenie maseczek lub zasłanianie ust i nosa na terenie klubu jest obowiązkowe. Prosimy o zachowanie dystansu. Prosimy o zajmowanie oznaczonych miejsc. Prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego w holu kina (podstawowe dane widzów uczestniczących w seansach kinowych: imię i nazwisko, data i godzina seansu, kontakt do widza (nr telefonu), zgoda na przekazanie tych danych służbom sanitarnym w przypadku potwierdzenia obecności osoby z SARS-CoV-2 na danym seansie.  Dane będą zbierane w celu poinformowania widzów o ewentualnym kontakcie z osobą zakażoną. Formularze będą przechowywane przez 14 dni, a następnie niszczone.

Środki bezpieczeństwa: w strefach dla publiczności są dostępne środki do mycia i dezynfekcji rąk w toaletach, przy wejściach do kina i do Klubu oraz pojemniki na zużyte środki ochrony osobistej przy wszystkich wyjściach z Klubu.

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

18.10.2020 | g. 19:00

Bilety

Bez zniżek
20,-

Karta do Kultury*
15,-

Studenci, uczniowie, seniorzy*
10,-

Karta Tancerza*
8,-

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane) • Rezerwacje można opłacić przelewem po uzgodnieniu z pracownikiem Kasy Klubu Żak • Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie • Liczba biletów w danej puli limitowana • Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom • Wszystkie ceny zawierają podatek VAT • Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie • Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane • W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych • Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.

Dziś

..

My dwie • Deux

r. Filippo Meneghetti • Francja, Belgia, Luksemburg • 2019 • 95'

..

Sekret bogini Fortuny • La dea fortuna

r. Ferzan Özpetek • Włochy • 2019 • 118'

..

SCROLLING

PC Drama

..

Kwiat szczęścia • Little Joe

r. Jessica Hausner • Austria, Niemcy, Wielka Brytania • 2019 • 100'

  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo