HUBBUB / MARTIN KOHLSTEDT

HUBBUB

Frédéric Blondy – piano / Bertrand Denzler - tenor saxophone / Jean-Sébastien Mariage - electric guitar / Edward Perraud – percussion

MARTIN KOHLSTEDT / Strom / pierwszy raz w Polsce
Martin Kohlstedt – piano, electronics

HUBBUB

W sezonie 2018/2019 HUBBUB będzie świętować swoje dwudziestolecie. HUBBUB to jeden z niewielu improwizacyjnych kwintetów w Europie, grających w tym samym składzie przez wiele lat. W skład grupy wchodzi pięciu muzyków aktywnych w różnych dziedzinach – tutaj spotykają się na przecięciu różnych światów. Pracując razem nad materią dźwięku, starają się stworzyć elektroakustyczną przestrzeń wypełnioną nawarstwieniami, napięciami, powiązaniami, pulsacjami, kropkami i kreskami.

„Eksperymentalny: minimal, improwizowany ambient, noise, pseudo-industrial. Szarpnięcia, piski i brzęczenia (kilka trąbnięć i kliknięć) w dwóch długich utworach.

Nie wiem, co konkretnie w tym jest, ale do mnie przemawia! Sprawdźcie sami. Fantastyczna sprawa. To, co ci kolesie robią z gitarami, saksofonami i perkusją jest po prostu porąbane.”

Mor, zk.stanford.edu

„Są na tyle „zwarci” jako grupa, na ile prawdopodobnie może być współcześnie zespół tworzący w ramach obszaru muzyki improwizowanej. To pięciu muzyków, z których każdy jest niezwykle doświadczony i utalentowany w instrumentalistyce, którzy jednocześnie zdają się wspólnie grać i myśleć w nadzwyczajnej harmonii. Muzyka, którą tworzą, zdaje się płynąć z niezwykłą łatwością, choć w rzeczywistości często brzmi, jakby została już skomponowana. Przysłuchiwanie im się z bliska to intensywne doświadczenie. Przypomina to obserwowanie z bliska garnka wody, która zaczyna wrzeć – cała ciecz wybucha w jednym spójnym uderzeniu, jednak każdy bąbelek, drobne syczenie, fluktuacja na powierzchni wody także są wartościowe, gdy przyglądamy się każdemu z osobna.”

Richard Pinell, The Watchful Ear

MARTIN KOHLSTEDT

Niemiecki pianista większość młodości spędził w bajecznych lasach Turyngii, które odcisnęły piętno na jego wyciszającej, przepełnionej emocjami muzyce. Zanim jednak Kohlstedt odnalazł swój język w solowych występach fortepianowych, studiował jazz, a także występował z indie popowymi Marbert Rocel i Karocel. O jego ubiegłorocznym albumie („Storm”) Wojciech Nowacki z DNA Muzyki napisał:

„(…) największym wkładem Kohlstedta jest nielinearność jego muzyki, przerwanie chronologicznego ciągu kompozycji i płyt oraz zastąpienie go rozrastającą się siecią znaczeń i powiązań. Tworzy to szerokie pole do niezwykle umiejętnej improwizacji, ale jednocześnie pokazuje, że muzyką improwizowaną nie rządzi przypadkowość, ale poruszanie się owej sieci, którą większość kompozytorów zachowuje dla siebie, za to Martin Kohlstedt odsłania ją w sposób równie fascynujący, co angażujący”.

Kohlstedt często występuje na festiwalach niezwiązanych z Nową Muzyką. Grał między innymi na jednym z największych showcase'owych wydarzeń - teksańskim SXSW czy na niemieckim Traumzeit Festival, dzieląc scenę z Mogwai, The Jesus and Mary Chain czy Slowdive. Jego utwory remiksowali z kolei tacy artyści, jak Christian Löffler i Douglas Dare, co daje wyraźny wizerunek twórcy z jednej strony mocno osadzonego w obranej przez siebie stylistyce, a z drugiej otwartego na wymianę muzycznych wpływów i inspiracji.

Dni Muzyki Nowej będą pierwszą okazją dla Martina Kohlstedta do zaprezentowania się przed polską publicznością.

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

03.02.2019 | g. 19:00

Dziś

..

Małe szczęścia • Le bonheur des uns…

r. Daniel Cohen • Belgia, Francja • 2020 • 100'

..

Ema

r. Pablo Larraín • Chile • 2019 • 102'