NOMADKA

Teatr Amareya

Koncept, reżyseria: Katarzyna Pastuszak / Wykonanie: Monika Wińczyk, Louise Fontain, Magdalena Jędra, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska, Daniela Komędera, Kika Kalicka, Barbara Szamotulska-Dziubich / Ruch: Katarzyna Pastuszak, Magdalena Jędra, Daniela Komędera / Muzyka na żywo: Joanna Duda / Premiera nowej wersji: 29.04.2017, Festiwal Pestka Jelenia Góra / Czas trwania: 60 min. / Realizowany w ramach projektu Gdański Festiwal Tańca

„Nomadka” to spektakl o kobietach i ich wewnętrznej i zewnętrznej emigracji. Spektakl opowiada prawdziwą historię Louise Fontain, która urodziła się na Grenlandii i jako dziecko, wraz z tysiącami innych dzieci, została deportowana do Danii. Był to element duńskiego projektu rządowego, mającego na celu re-edukację młodych Grenlandczyków, aby stali się „prawdziwymi” Duńczykami. W efekcie splotu wydarzeń, Louise Fontain przez wiele lat żyła na wygnaniu. Zapomniała swój rodzimy język i straciła kontakt ze swoją rodziną. Po wielu latach powróciła na Grenlandię i zaczęła odbudowywać utracone więzi ze swoimi bliskimi i swoją ojczyzną. Dziś staje na scenie razem z Teatrem Amareya, by opowiedzieć uniwersalną historię kobiety, która odnajduje siebie na drodze życia - odważnej, niezależnej, mówiącej własnym głosem. „Nomadka” to bardzo aktualny głos na temat przemocy systemowej wobec kobiet, wygnania, przesiedlenia i poszukiwania własnej tożsamości. Spektakl „NOMADKA” prezentowany był m.in. podczas 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio i w Sisimiut Kulturhus na Grenlandii oraz w Teatrze Narodowym Grenlandii w Nuuk. W 2015 Katarzyna Pastuszak była nominowana do prestiżowej nagrody „Splendor Gedanensis” za reżyserię spektaklu „Nomadka”.

 

 

Teatr Amareya/Amareya Theatre & Guests - teatr ruchu i ciała; jeden z czołowych teatrów niezależnych w Polsce. Powstał w 2003 z inicjatywy Katarzyny Pastuszak, Agnieszki Kamińskiej oraz Aleksandry Śliwińskiej. W 2014 roku teatr powiększył swój zespół i działa pod szyldem Amareya Theatre & Guests, do którego oprócz Pastuszak, Kamińskiej i Śliwińskiej należą również: Joanna Duda, Louise Fontain, Yuko Kawamoto, Kae Ishimoto, Rui Ishihara, Ichi Go, Magda Jędra, Monika Wińczyk, Barbara Szamotulska-Dziubich, Jan Grządziela, Daniela Komędera, Przemek Jurewicz, Bartosz Cybowski (szef techniczny). Działalność teatru obejmuje trzy kierunki: artystyczny - spektakle, projekty, performanse; dydaktyczny - warsztaty taneczne/teatralne, warsztaty głosowe, wykłady, publikacje; animacja kultury - działalność Stowarzyszenia Amareya Art oraz Gdańskiej Szkoły Butoh. Najważniejsze spektakle w repertuarze Teatru Amareya/Amareya Theatre & Guests to: „Kantor_Tropy: COLLAGE” (2016, reż. K. Pastuszak), „Kantor_Tropy: ON A SUNNY DAY" (2015, reż. SABURO TESHIGAWARA) „Pamięć wody” (2016), „fetish.wtf” (2014, reż. Dorota Androsz), „2” (2013, reż. K. Pastuszak), „Nomadka” (2012; reż. K. Pastuszak), „Ocalony. Na skraju nieba” (2011, reż. A. Kamińska), „Pusty dom” (2011, reż. A. Kamińska). Spektakle i performanse Teatru Amareya regularnie prezentowane są na festiwalach w Polsce i zagranicą. Teatr Amareya realizuje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi, niewidomymi i uzależnionymi. W 2016 „Kantor_Tropy: COLLAGE” w wykonaniu Amareya Theatre & Guests został uznany za „Najlepszy spektakl OFF-OFF” w rankingu Gazety Świętojańskiej, zaś w 2017 zdobył II nagrodę publiczności na Festiwalu Klamra w Toruniu. W 2016 w ramach programu IMIT-u "Scena dla Tańca" Amareya Theatre & Guests zaprezentował spektakl „Kantor_Tropy: COLLAGE" na 13 scenach w różnych ośrodkach Polski. Wybrane najważniejsze prezentacje spektakli Amareya Theatre & Guests/Teatru Amareya zagranicą: - Tanztage Festival Salzburg (Austria, 2013) - Redplexus Festival - Préavis de Désordre Urbain, Marseille (Francja, 2014) - International Festival „Sound Around Kaliningrad” BBNCCA (Baltic Branch of National Centre for Contemporary Arts, Kaliningrad, Rosja, 2014) - 11. Theater X International Dance and Theatre Festival ,Tokyo (Japonia, 2014) - Sukkot Dance Festival, Mitzpe Ramon (Izrael, 2014) - Fringe Festival w Aomori, (Japonia 2015) - Butoh International in Minato; Noguchi Room, Tokio (Japonia 2015) - Kulturhus w Sisimiut (Grenlandia) oraz w Narodowy Teatr Grenlandzki w Nuuk (2014, 2015) - Ethos Festival Ankara (Turcja 2016) - Bartin Theatre Festival (Turcja 2016) - 30th Anniversary of Hijikata Tatsumi – d-Soko Tokyo (Japonia 2016). W 2017 – II nagroda publiczności dla Amareya Theatre & Guests za spektakl „Kantor_Tropy: Collage” prezentowany podczas Festiwalu KLAMRA Toruń. W 2016 – nominacja do prestiżowej nagrody „Splendor Gedanensis” za polsko-japoński projekt „Kantor_Tropy” 2016 – dr Katarzyna Pastuszak kierująca Amareya Theatre & Guests zwyciężyła w kategorii - „Człowiek teatru” w rankingu Gazety Świętojańskiej; w tym samym rankingu spektakl „Kantor_Tropy: COLLAGE” w reż. Pastuszak wygrał w kategorii „Najlepszy spektakl OFF-OFF”. W 2015 – stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska 2015” dla K. Pastuszak na realizację autorskiego polsko-japońskiego projektu „Kantor_Tropy”; w tym samym roku nominacja do prestiżowej nagrody „Splendor Gedanensis” dla Katarzyny Pastuszak za reżyserię spektaklu „Nomadka” i prezentację go w ramach 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio 2014.

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

22.10.2017 | g. 19:00

Bilety

Bez zniżek
20,-

Karta do Kultury*
15,-

Studenci, uczniowie, seniorzy*
10,-

Karta Dużej Rodziny*
5,-

Karta Tancerza*
3,-

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane) • Rezerwacje można opłacić przelewem po uzgodnieniu z pracownikiem Kasy Klubu Żak • Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie • Liczba biletów w danej puli limitowana • Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom • Wszystkie ceny zawierają podatek VAT • Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie • Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane • W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych • Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.