METODA GRÖNHOLM

PC DRAMA 18.12.2017

METODA GRÖNHOLM

autor: Jordi Galcerán | tłumaczenie: Hanna Szczerkowska | reżyseria: Maciej Wiktor | obsada: Dorota Androsz, Adam Turczyk, Piotr Witkowski, Mirosław Zbrojewicz | Narrator, śpiew: Wojciech Dowgiałło | prowadzenie dyskusji: Weronika Łucyk

Sztuka Jordiego Galcerána, po raz pierwszy wyreżyserowana w Madrycie w 2004 roku, okazała się hitem teatralnym. Marcelo Pineyro na jej podstawie nakręcił film Metoda (El Método, 2005). To osadzony we współczesnym świecie thriller psychologiczny, pokazujący konflikty narastające w środowisku pracowników. Ich rzeczywistość przeniknięta jest atmosferą ustawicznej walki o władzę i wyścigu szczurów. Obserwujemy mechanizmy przyjmowania do pracy nowych kandydatów, opierające się na wiedzy psychologicznej, ale jednocześnie całkowicie ignorujące kwestie etyczne. Człowiek, zmuszony do wzięcia udziału w naruszającym jego intymność eksperymencie, staje się tutaj przedmiotem, traci podmiotowość. Sztuka zadaje istotne pytania dotyczące kondycji losu ludzkiego: Ile jesteśmy w stanie poświęcić dla kariery? Czy sukces zawodowy jest ważniejszy niż własna godność?

Dorota Androsz – aktorka teatralna i filmowa związana z Teatrem Wybrzeże w Gdańsku, zagrała m.in. w spektaklach „Fahrenheit 451” (reż. Marcin Liber), „Amatorki” (reż. Ewelina Marciniak), „Orgia” (reż. Wiktor Rubin), „Przedwiośnie” (reż. Natalia Korczakowska). Wyreżyserowała mi.in spektakle „Nad czarnym jeziorem” Dei Loher i „fetish.wtf”. Była asystentką reżysera przy spektaklu „Hunger” (trzecia część „Trilogie meiner Familie” (Thalia Theater, Hamburg reż. Luk Perceval). Jako performerka i autorka tekstów  współpracowała m.in. z Anną Kalwajtys i trójmiejskim Teatrem Amareya. 

Wojciech Dowgiałło – śpiewak operowy i rozrywkowy, aktor na stałe związany z Operą Bałtycką. Występował na Schleswig-Holstein Music Festival oraz na festiwalu Rossiniowskim w Bad Wildbad. Finalista X Konkursu Wokalnego „W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej”. Nagrał dzieła „Carmina Burana” C. Orffa i „Requiem” G. Faure, a także wziął udział w wykonaniu „Symfonii Tysiąca” G. Mahlera pod batutą Ch. Eschenbacha w ramach Schleswig-Holstein Music Festival. Wydał płyty „Projekt Poezja Kulturystyczna” i „Greatest hits” (Requiem). Wziął udział w nagraniu płyt „Wiocha” (Nasiono) „Strzał” (Nasiono). Zagrał w kilku filmach krótkometrażowych nagradzanych na festiwalach filmowych: „Substytut” (2012), „Wydech” (2014), „Kłamca” (2015).

Adam Turczyk – świeży absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Stypendysta miasta Wrocławia. Laureat nagrody za najlepszą rolę męską na Festiwalu Twórczości Fiodora Dostojewskiego w Rosji. Zdobywca Tukana Dziennikarzy na 37 Przeglądzie Piosenki Aktorskiej  oraz wyróżnienia na 35 Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi.

Maciej Wiktor – reżyser filmowy i teatralny. Jego filmy krótkometrażowe, charakteryzujące się czarnym humorem i surrealizmem, były nagradzane i pokazywane na wielu festiwalach filmowych w kraju i zagranicą. Z projektów teatralnych, poza licznymi czytaniami performatywnymi (m.in. „(Najłatwiejszy) sposób na rzucenie palenia” M. Durnienkowa w Teatrze Dramatycznym w Kaliningradzie), wyreżyserował m.in. spektakl „MISS HIV” (premiera 27.10.2017)  w Teatrze Nikolaja Kolady w Jekaterynburgu (Rosja). Absolwent UG, studiował także na Norweskim Uniwersytecie Nauki i Technologii (Trondheim, Norwegia) oraz w Londynie i Reykjaviku. Założyciel Zespołu Filmowego PERYSKOP. Doktorant Uniwersytetu Gdańskiego (pisze o teatrze). W 2017 roku nominowany do Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury.

Piotr Witkowski – absolwent PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi. Zagrał w wielu filmach, m.in. „Supermarket”, „Wałęsa człowiek z nadziei”, „Heimat ist kein Ort”, „Miasto 44”, a także serialach „Zbrodnia”, „Czas honoru”, „Barwy szczęścia” i innych. Od 2012 roku aktor Teatru Wybrzeże. Dubbingował wiele bajek i seriali młodzieżowych zarówno do telewizji, jak i dla internetowej platformy Netflix.

Mirosław Zbrojewicz – aktor teatralny, filmowy i dubbingowy. Studia aktorskie ukończył w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Warszawie w 1981 roku. Debiutował rolą Sukiennika w „Mistrzu Piotrze Pathelinie” (reż. Wojciech Maryański, 1981) na scenie Lubuskiego Teatru w Zielonej Górze, gdzie pracował na początku lat osiemdziesiątych. Występował także w kilku warszawskich teatrach, w tym w teatrach Szwedzka 2/4 i Rozmaitości. Zagrał m.in. w „Do Damaszku” Marcina Jarnuszkiewicza (1994), „Hamlecie” Krzysztofa Warlikowskiego (1999), „Bziku tropikalnym” i „2007: Macbeth” Grzegorza Jarzyny, „… rewolucyjnej” Agaty Dudy-Gracz. W Teatrze Studio, z którym związany jest od 2003 roku, wystąpił m.in. w „Ożenku” Iwana Wyrypajewa, „Jak zostałam wiedźmą” Agnieszki Glińskiej, „Wyznawcy” Natalii Korczakowskiej, a ostatnio w „Ripleyu pod ziemią” Radosława Rychcika. Zagrał w wielu filmach komediowych i sensacyjnych, a także w filmowym debiucie Wojciecha Smarzowskiego „Małżowina” (1998). Występował również w wielu serialach kryminalnych, m. in. „Pułkownik Kwiatkowski” czy „Ekstradycja”. (www.teatrstudio.pl)

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

18.12.2017 | g. 19:00

Bilety

Bez zniżek
20 zł

Karta do Kultury
15 zł

Studenci, uczniowie, seniorzy
10 zł

Karta Dużej Rodziny
5 zł

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl • Potwierdzone rezerwacje należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji • Nieopłacone rezerwacje są anulowane • Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie • Zakupione bilety nie podlegają zwrotom • Liczba biletów w danej puli limitowana. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT • Liczba miejsc siedzących na koncerty jest ograniczona, miejsca nie są numerowane, a w przypadku dużego zainteresowania danym spektaklem wszystkie miejsca stojące (aktualne informacje na facebook.com/KlubZak) • Na koncertach obowiązuje zakaz rejestracji koncertów i fotografowania profesjonalnym sprzętem (nie dotyczy fotografów akredytowanych).

Kasa czynna od 15:00 do 21:00, w soboty i niedziele od 16:00, w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasa czynna 30 minut przed seansem.