JASKUŁKE SEXTET, AMIRTHA KIDAMBI ELDER ONES

3.11.2017 20. Festiwal Jazz Jantar

JASKUŁKE SEXTET // KOMEDA RECOMPOSED // Trójmiejska Scena Jazzowa

Sławek Jaskułke – piano / Piotr Chęcki – saxophone / Michał Ciesielski – tenor sax / Emil Miszk – trumpet / Piotr Kułakowski – double bass / Roman Ślefarski - drums

AMIRTHA KIDAMBI ELDER ONES // New America // pierwszy raz w Polsce

Amirtha Kidambi - vocals, harmonium, compositions / Matt Nelson - soprano saxophone / Brandon Lopez - bass / Max Jaffe – drums

 

Projekt KOMEDA RECOMPOSED powstał w 2016 roku z inicjatywy festiwalu Letnia Akademia Jazzu w Łodzi. W 50-tą rocznicę wydania płyty Astigmatic Krzysztofa Komedy, Sławek Jaskułke został poproszony o skomponowanie muzyki, dla której punktem wyjścia była twórczość Komedy.

Sławek Jaskułke: Pod hasłem „Recomposed” chciałbym stworzyć cały cykl autorskich interpretacji twórczości innych artystów. Oczywiście mam tutaj na myśli polską szkołę jazzową okresu po 1956 roku. Celowo nie wymieniam nazwisk twórców, gdyż projekt jest w początkowej fazie i należy poczekać na to, w którą stronę się rozwinie. Pierwszą jaskółką tego cyklu jest projekt Komeda Recomposed i muzyka napisana przeze mnie na sextet jazzowy, będąca interpretacją i odniesieniem do twórczości Krzysztofa Komedy. Zaglądanie wstecz w muzyce jest bardzo cenne, bo dzięki temu poznajemy język starych mistrzów. To niezwykle pomocne w kształtowaniu swojego stylu. Dlatego z wielką radością przyjąłem propozycję napisania interpretacji muzyki Komedy i muszę przyznać, że praca nad jego melodyką, formą, harmonią czy całościowym spojrzeniem była inspirująca. Wydaje mi się, że powstała ciekawa całość z muzyką i duchem Komedy w tle.

Krzysztof Komeda do nagrania tego, przełomowego dla polskiego jazzu, albumu zaprosił m.in. młodziutkich Zbyszka Namysłowskiego i Tomka Stańkę, którzy dziś obrośli własną legendą. Idąc tym tropem postawiłem na trójmiejską nową falę polskiego jazzu: Piotra Chęckiego i Michała Ciesielskiego na saksofonach, Emila Miszka na trąbce oraz Romana Ślefarskiego na bębnach i Piotra Kułakowskiego na kontrabasie.

 

Amirtha Kidambi jest zainteresowana działalnością na pograniczu spektaklu, eksploracji muzyki kreatywnej, począwszy od hinduskiej wokalistyki karnatyckiej, wolnej improwizacji, eksperymentalnego art rocka i nowej muzyki. Jest liderem zespołu Elder Ones oraz solistką, współtwórczynią takich zespołów jak inspirowany wczesnym renesansem folkowy Seaven Teares, wizualno-perkusyjną grupę Ashcan Orchestra oraz kwartet wokalny Elizabeth-Caroline.

ELDER ONES jest zespołem wykonującym kompozycje Kidambi, osadzonym w muzycznych sferach i społecznościach Nowego Jorku. Instrumentaliści wybrani w tym projekcie czerpią z szerokiego wachlarza muzycznego od hip-hopu do wolnej improwizacji - każdy z nich buduje brzmienie grupy. Kwartet używa skomponowanych materiałów i luźnych struktur jako wzorca improwizacji. Oscylując między światem modalnego sufi i improwizacji, przechodzą do rygorystycznej precyzji i medytacyjnych dronów. Można podejrzewać, że Thyagaraja, Coltrane czy Stockhausen są nieślubnymi ojcami ich brzmienia.

Agresywny i wzniosły pierwszy album "Holy Science" zespołu Elder Ones jest rodzajem sprawdzenia, jak silna i elastyczna jest scena młodych muzyków na improwizowanej i eksperymentalnej scenie Nowego Jorku. W centrum znajdują się drony i fonemy. Nagranie dotyczy wyłącznie czasu, w dłuższej perspektywie; Jest to apartament z czterema odcinkami wymienionymi po yugach, czyli eonsach kosmicznych, opisanych w mitologii hinduskiej. Kidambi śpiewa sylaby, które są drogami ekspresowymi do intensywności.

Ben Ratiliff / he New York Times

Gdzie

Sala Suwnicowa Klubu Żak

Kiedy

03.11.2017 | g. 20:00

Bilety

Zniżkowe na Kartę Dużej Rodziny
25 zł

Zniżkowe dla studentów, uczniów, seniorów
40 zł

Zniżkowe na Kartę do Kultury
50 zł

Bez zniżek
60 zł

Koncert objęty Karnetem Festiwalowym (20 Festiwal Jazz Jantar)

Kup bilet Kup bilet na

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl • Potwierdzone rezerwacje należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji • Nieopłacone rezerwacje są anulowane • Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dany koncert • Zakupione bilety nie podlegają zwrotom • Koncert objęty Karnetem Festiwalowym (20 Festiwal Jazz Jantar) • Wszystkie ceny zawierają podatek VAT • Liczba miejsc siedzących na koncerty jest ograniczona, miejsca nie są numerowane, a w przypadku dużego zainteresowania danym koncertem wszystkie miejsca stojące (aktualne informacje na facebook.com/KlubZak) • Na koncertach obowiązuje zakaz rejestracji koncertów i fotografowania profesjonalnym sprzętem (nie dotyczy fotografów akredytowanych).

Kasa czynna od 15:00 do 21:00, w soboty i niedziele od 16:00, w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasa czynna 30 minut przed seansem.