Atak paniki

Kino Studyjne Żak

FPFF w Gdyni 2017: Najlepsza drugoplanowa rola kobieca

reżyseria: Paweł Maślona​, produkcja: Polska​ 2017, 100 minut


Atak paniki to brawurowy debiut, który udowadnia, że artystyczne ambicje i dbałość o widza nie muszą się wzajemnie wykluczać. Paweł Maślona wynosi sformułowanie "polskie kino gatunkowe" na wyższy poziom, tworząc niezwykle świeżą, zabawną i przenikliwą wariację na temat kina wielowątkowego (…)

Przyznam szczerze, przed seansem, Ataku paniki miałam obawy, że pełnometrażowy debiut Pawła Maślony może być kolejnym nowelowym filmem "z tezą", usiłującym połączyć historie kolejnych bohaterów poprzez uciekanie się do nachalnej symboliki albo gloryfikowanie roli przypadku w stylu "wpadli na siebie na ulicy". Nic z tych rzeczy. Reżyser Ataku paniki to cholernie utalentowany twórca, który czuje kino opuszkami palców (…)

Maślona mistrzowsko splata ze sobą poszczególne wątki, dając jednocześnie prawdziwy popis w łączeniu różnych tonacji. Reżyser płynnie przechodzi od momentów komediowych do dużo poważniejszych, czerpie garściami z fabularnych klisz, ale sprytnie wywraca je na nice. Bawi się konceptem fatum, perfidnie zaplatającego ludzkie losy i ciągnącego je w stronę katastrofy, która przybiera w filmie naprawdę spektakularną formę. Świetnie prowadzi aktorów, obsadzając niekiedy na przekór aktorskiemu emploi (cudowni Żmijewski i Segda!), . Ma wreszcie świetne wyczucie filmowego rytmu (za montaż odpowiada uznana montażystka Agnieszka Glińska) i ucho do dialogów, które wypadają w filmie bardzo naturalnie. Atak paniki jest jednak nie tylko dobrze poprowadzoną, misternie skonstruowaną tragikomedią. To przede wszystkim portret polskiego społeczeństwa w pigułce, wciąż umoczonego po uszy w dulszczyźnie spod znaku zachowania pozorów za wszelką cenę i nie wychylania się z szeregu.

[Źródło: Małgorzata Steciak, film.onet.pl]

 

Maślona porwał się na trudną sztukę. Na filmie złożonym z kilku pozornie niepołączonych epizodów bardzo łatwo się wyłożyć. On jednak bardzo pewną ręką prowadzi widza do zaskakującego finału. Nie myli usilnie tropów i nie jest efekciarski. Świetnie radzi sobie w grze gatunkowej i panuje nad aktorami, grającymi w najróżniejszej stylistyce. Kapitalnie naładowane sytuacyjnym humorem sceny mieszają się z emocjonalnym filmem obyczajowym. Gładko przechodzą w thriller i socjologiczne kino o zagubionych nastolatkach.

Wesele, samolot, atak gniewu – to wszystko było w „Dzikich historiach”. Maślona nie ukrywa jednak inspiracji filmem z Południowej Ameryki, mrugając oczami do widza. Brawurowo przekuwa znajome wątki na polskie podłoże. Natrętni podniebni pasażerowie, wujkowie na weselu, koszmar wirtualnego uzależnienia i zawiedzona miłość – wszystko to odpowiednio wybrzmiewa. Bawi, wzrusza i niepokoi.

Paweł Maślona brawurowo stworzył jeszcze dziksze historie i zagwarantował widzom absolutnie szaloną jazdę bez trzymanki. Brawo!

[Źródło: Łukasz Adamski, wpolityce.pl]

Kiedy

19.01.2018 - 21.01.2018 | g. 20:15

22.01.2018 - 25.01.2018 | g. 18:00

Bilety

Normalny
18 zł

Studenci i uczniowie, seniorzy, Karta Do Kultury
14 zł

Członkowie NHEF • Karty Dużej Rodziny*
8 zł

Poniedziałki „za dyszkę”
10 zł

Seniorskie środy "za dyszkę"
10 zł

Studenckie piątki „za dyszkę”
10 zł

Zasady rezerwacji

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl, 58 344 05 73 w. 117 (w godzinach pracy kina) • Potwierdzone rezerwacje należy odebrać nie później niż 30 minut przed seansem • Prowadzimy przedsprzedaż na seanse filmowe (od dnia ogłoszenia programu kina) • Zakupione bilety nie podlegają zwrotom • Wszystkie ceny zawierają podatek VAT

Kasa czynna od 15:00 do 21:00, w soboty i niedziele od 16:00, w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasa czynna 30 minut przed seansem.

Przyjaciele